Monday, August 15, 2011

FITNAH DI BULAN RAMADHAN YANG MENGUJI 'AMARAH' UMAT ISLAM


Di bulan Ramadhan Al Mubarak pada tahun ini, benar-benar menguji ketahanan umat Islam di Malaysia. Satu demi satu sikap Pakatan Pembangkang terbongkar kepada umum dan yang terbaru ialah larangan membaca Al Quran pada subuh hari di Pulau Pinang. Ia juga di persetujui oleh Nik Aziz kononnya ia menganggu orang di pagi hari.

Entahlah... saya rasa ramai yang tidak faham dengan arahan tersebut. Persoalannya, kalau nak sekat, pasal apa tak di buat dari dulu lagi? Kita melihat, oleh sebab arahan tersebut keluar dari negeri pakatan-pakatan yang sewaktu dengan mereka, jadi semuanya boleh.

Yang menariknya lagi, Nik Aziz boleh pula kata, di Kelantan, rakyatnya suka dengar orang mengaji di waktu pagi jadi tak mengapa masjid-masjid baca Al-Quran di waktu pagi. Betul ke? Saya berkesempatan berjumpa dengan rakan-rakan dari PAS dan apabila saya menyentuh perkara ini, mereka rata-rata tidak selesa dengan perkembangan ini. Dah lah krisis 'murtad' yang cuba di basmi oleh JAIS masih belum selesai, perkara ini pula timbul.

Kalau masa zaman Rasulullah, di bulan puasa ini baginda berjihad berperang dengan orang kafir, tapi di zaman ini PAS di lihat berperang dengan Islam pula... Fikir-fikirkanlah...

No comments:

Post a Comment