Sunday, July 10, 2011

DIMANAKAH PEMIMPIN BESAR DAP SEMALAM ?

Adakah mereka ketawakan orang melayu semalam???

Pernah tak kita fikirkan sejenak, di manakah mereka ini semalam? Mungkin saya terlepas pandang, tapi rasanya mereka tiada di Perhimpunan semalam :

1) Lim Kit Siang
2) Lim Guan Eng
3) Karpal Singh
4) Ronnie liew
5) Jeff Ooi
6) Lain-lain pemimpin DAP yang saya tidak ingat nama mereka

Memang sah.... yang bergaduh akhirnya melayu juga.

Fikirkanlah !!!


3 comments:

  1. Terlihat dikaca TV bagaimana pemimpin DAP Sarawak mengadakan acara potong kek kuning disebuah restoran, dengan memakai baju kuning berlambangkan negeri Sarawak. Selesai potong kek, makan minum dengan selesa, mereka beredar membuka kaunter untuk pendaftaran pengundi. Punyalah bijak pemimpin DAP itu menggunakan akal sehingga berjaya memikirkan jalan yang terbaik dan selamat. Berbanding dengan Presiden PAS, seolah-olah terpinga-pinga kehilangan akal waras semasa diiringi Polis/ditangkap. Pakaian pun seperti orang gila isim, jubah disaluti dengan t-shirt kuning, nak dikategorikan dalam mazhab apa pun, entahlah. Sepatutnya kalau hendak diikutkan akal yang dipandu oleh al-Quran dan Hadis, Hj Hadi berbuat seperti DAP Sarawak itu dan biarkan kerja terpekik terlolong, yang tak guna akal waras itu, kepada mereka yang tak cerdik saja atau orang kafir sahaja, kerana mereka tiada panduan al-Quran dan Sunnah. Kalau kita nak komen gambar diatas sebagai "menggelakkan" kebodohan pemimpin Islam dan Melayu, masih lagi dikira sebagai tepat.

    ReplyDelete
  2. Dah terang lagikan bersuluh. Nampakkan puak2 kafir harbi ni memperalatkan siapa? Sedar lah wahai bangsaku pengakuan kita... Allah swt tuhan kita ...Muhammad saw nabi dan rasul kita...Islam agama kita...Al Quran kitab dan ikutan kita...Baitullah kiblat kita...Orang2 Islam saudara kita! Kenapa pula puak2 kafir penghancur perpaduan dan kepercayaan kita yang dijadikan ikutan...Sayangilah agama, bangsa dan tanah air tercinta ini sebelum semuanya tergadai, musnah, sengsara dan tiada pembelaan sehingga generasi anak cucu kita akan datang menghina, memaki hamun kita ibu bapa nenek moyang mereka yang tamakkan kuasa dan kedudukan. Nasi sudah hampir menjadi bubur! Fikir2kan...renung dan bertindaklah sebelum terlambat!!!

    ReplyDelete
  3. Dah bagi tau pun Lebai Kulub Hj Hadi hanya lebai Pak Malang, sebagai Musang berjanggut, dan Nik Ajis, tok Guru Sasau menghancurkan Islam dan Bangsa melayu memang agenda mereka bagi membantu kafir harbi mudah untuk memerintah Malaysia. Bodoh haram jadah buat kepimpinan PAS. Banghal tak tahu melihat mane yang betul dan salah. Buat solat istikharah lar tok2 guru ooi, min ALLAH tunjukkan adakah perbuatan kau org Tok2 Guru bahalol tu betul ke ikut Sunnah Nabi Muhammad? Atau anda telah melacurkan Islam mengikut telunjuk Peliwat Tegar Negara.- Anwar Jubori.

    ReplyDelete